SAJARATUL NURAIDA

Kuala Pilah, Negeri Sembilan, Malaysia
Salam sister and brother. Thanks to Allah, for his blessing. We had open our online shopping blog on sep 2010. I renew our product every month. Enjoy yourself on our online shopping blog. We need your suggestion plus comments. Feel free to ask us anything about our stuff. Thanks for visiting us.

Saturday

BISNES OR ARKITE???

asalamualaikum semua..
benda yg aku nk kongsi le ape yg aku nk or xnk..
nak jd BISNESWOME(not catwomen okeh)):
TAPI kenapa stdy amik 
ARKITEK(seni bina)
soalah yg selalu diajukn tak rase rugi ke habiskn duit mak bapak belajr lain buat lain
suke hati aku le,aku ke kau..ehh sori EMO lak..
basic importand if xdpt nk bina bngunan tinggi pun mcm KLCC..
TAPI ade basic nnti klo nk bina reban ayam ke,kalo tercampak dlm hutan simpan ke
aku boleh support diri buat rumah daun2x or ranting kayu bcoz dh ade
basickn,xpelh ank aku jd arkitek lak..dh melalut ni..ihih
hah,BISNES permulaan pertama aku melangkah kaki menganali ape itu UNTUNG RUGI..
aku menagis,aku tergolek semua ade PUAS tau dpt cari duit sndiri
if 1SEN mmg bermakne dlm titik peluh aku..siang malam
hadap laptop letak ats peha(korng penah rase x panas n efeck dia)try le..
dr celik smpai boleh korng tertido hadap laptop..
JAHAT tol abang aku doakn aku rabun tuli..smpai hatikn doakn adik dia
mcm 2..
MULA buka empayor disekeliling taman n daerah,kampung hingga
ke negeri sendiri..bangga xkorng if xde kedai tp ade rumah n bonet kereta yg bolh 
diusung kehulur kehilir..jual jual jual murah je..
SOALAN SERING DIAJUKAN
APAKAH YANG DIJUAL TU??
(karipap kot sore unggas2x xnk dikenali)
ini le yg dijual olh aku 
BAJU BRAND(zara,guess,mng,quiksilver,nike,billabong
dan mcm2x lg) merangkap itu aku sertakn AKSESORI btkn bertambah
korang berseri seri..(bkn cap ayam)
TAPI mampu di beli orng yg mcm aku ni xde sen nk beli beriban2x ok..
aku pun try le bt somthing bnda yg dpt menolong ank kampung bergaya ala anak orng
KAYA gitu..
ORIGINAL KE??
amboi korng ni klo xbukak mulut masam manis ni xboleh ke?
TAPI itulah hakikat seorng peniaga kecil sprti aku ni,HARUS,BERSABAR & POSITIF..
jawapan terjawab bile korng membeli & memakai..rase gatal2x x?kalo gatal 2 korng
xmandi..jgm marah gurau je..100% original ok..korang boleh tengok dibawah ape yg di
snap korang pilih jelah..banyak lg lepsni..

KENAPA TAK NAK BUKAK KEDAI??
aduhh sedih ade tp hapy sbb korng dlm pd mase sama bg support tok aku
melebarkn ketiak eh sayap tok meluaskn lagi..suatu hari nnti..
cepat tadah tangan semua..amin..eh korng xangkt tangan aku sekah nnti..

MACAM MANE NAK ORDER??
ye korng boleh add aku di facebook Ad closet nnti akn dilayan..pm 
NAMA :
NO FON :
KUANTITI : 
KOD :
terima MYBANK DAN CIMB...
harap maklum aku budak baru belajr bisnes ni,harap doa semua keluarga mara sepupu 
sepapat dpt sambutan..tkanks lott...fuh penat...

No comments:

Post a Comment